مختص جامعه سینما:محسن سلیمانی فاخر / Red Rooms یک تریلر سایبری مملو از هشدار و خطر در برابر «دارک وب»ها ست . «پاسکال پلانت» فیلمساز این اثر، مضامین بیگانگی، واقعیت افراطی، حساسیت زدایی نسبت به خشونت و طراحی بالینی کابوس وار جنایت را در دنیای «دیپ فیک» عیان می کند .
فهم تریلر Red Rooms به دلیل موضوع ناشناخته وغیرقابل توصیفش سخت و پیچیده است.دیگر نمیتوان به محدودیتهای معرفتشناسی متوسل شد،جهان با بحران هستیشناختی روبهرو شده و دانش به خودی خود ناقص و معلومات ناشناخته ای وجود دارد .
«کلی-آن» (ژولیت گاریپی) هر روز صبح در کنار دادگاه از خواب بیدار می شود تا در محاکمه سرشناس« لودویک شوالیه»،قاتل زنجیره ای حضور داشته باشد.او با خیالپردازیهای بیمارگونه، مجذوب این محاکمه شده است و در طول این محاکمه با دختری آشنا می شود که او از تنهایی در می آورد.
اما با طولانی شدن روند رسیدگی و سپری کردن زمان بیشتری در دادگاه با خانوادههای قربانیان، «کلی-آن» به سختی میتواند تعادل روانی خود را حفظ کند و دلبستگی بیمارگونهاش را با قاتل مدیریت کند. او که بی نهایت در هک و امنیت سایبری مهارت دارد، هر کاری که لازم است انجام می دهد تا به آخرین قطعه پازل دست پیدا کند: فیلم گم شده یک دختر ۱۳ ساله به قتل رسیده، که شباهت آزاردهنده ای به او دارد.
فیلم «اتاق قرمز» تبلور فسق انسان را بیان می کند.بینندگان برای حق دیکته کردن سرنوشت انسان های اسیر در این اتاق ها پیشنهاد می کنند تا به صورت زنده جلوی دوربین سلاخی شوند. در چنین فضایی شر به یک مکان تعیینشده و دلبخواه منتقل می شود .
علاقه این دختر به پرونده متهم بیشتر از علاقه شهروندان عادی است. در دادگاه تلاش میشود تا مرد را متهم یا تبرئه کنند، در حالی که او تلاشهای آنها را از نزدیک دنبال میکند، آپارتمان مجلل خود را رها میکند تا هر روز صبح در خیابانها در کنار دادگاه بخوابد تا دسترسی تضمینی داشته باشد. اما آن زن جوان ژولیده، از بیگناهی شوالیه متقاعد شده است و آشکارا شیفته اوست و در برابر شور و شوق رسانهها مقاومت میکند. آنها هر دو مظهر دو جنبه اصلی «وسواس اینترنتی »هستند، اما بیننده مطمئن نیست که «کلی-آن» دقیقاً در کجا ایستاده است چرا که او ظاهربیرحمانه اش را هم در دادگاه و هم در اینترنت حفظ میکند.
فیلم «اتاق های قرمز» نبش قبر جنایتی که توسط قاتل مجنون علیه سه دختر نوجوان انجام شده است و فیلمساز توجه را از قربانی و متجاوز را به تماشاگری خاص تغییر می دهد.
فیلم اساس بسیاری از وسواس های عمیق و گذرای معاصر را تشکیل می دهد. شک و تردید فلسفی تخیل معاصر را پر کرده است، که تحقق آن از اینترنت است. فیلم واجد یک هشدار است :«این دنیای تو نیست. شما نباید آنها را ببینید.» چرا که وسعت،عمق و گمنامی در فضای مجازی، بی منطق است و از تخیل پیشی گرفته ست .
ما نمی دانیم که هر کدام از ما کیستیم و نمی دانیم که چه کسی ما را تماشا می کند. ارز رمزنگاری شده، همان وحشت دیوانه کننده در اینترنت را در ویترین فروش قرار می دهد و در کنار این مارکت ،توطئه، غم، افسانهها و شر ها معامله می شود .
*رد روم (Red Room) با صرف نظر از این که وجود دارد یا ندارد، اصطلاحی است که به شکنجه، قتل، تجاوز یا هر عمل خلاف قانون و غیر اخلاقی دیگر انجام شده در مقابل دوربین برای پخش زنده یا غیر زنده با هدف کسب درآمد از تماشاگران یا هر هدف دیگری مثل لذت (به تعبیر خودشان) گفته میشود. Red Room سایتهایی در دیپ وب (Deep Web) هستند که در ابتدا یک اعلامیه منتشر میشود که مثلاً در فلان تاریخ و ساعت و آدرس سایت، پخش زنده شکنجه و قتل انجام خواهد شد. متقاضیها هم با پرداخت پول (بیت کوین) در آن ثبتنام میکنند و در ساعت مشخص شده در سایت حاضر میشوند و صحنه وحشتناک شکنجه را تماشا میکنند. حتی گفته شده است که اشکال شکنجه به درخواست بینندهها انجام میشود.