برای جامعه سینما : متاسفم از چند چیز. متاسفم برای برخی از همکاران رسانه ای ام که تنها عامل ارزش خبری شان «شهرت »است و متاسفم برای برخی دیگر از اهالی جامعه ام که انها نیز به دنبال چنین خبرهای بی ارزش و پوچند.متاسفم برای اطرافیان «ابراهیم حاتمی کیا »که عمل کوچک و ساده سنگ صفرایش را چنان رسانه ای می کند که تمام رسانه های با ارزش و کم ارزش آنرا را به عنوان یکی از اصلی ترین اخبار فرهنگی هنری مخابره می کنند.
وقتی که رسانه چنین مشتاقانه به این اخبار بی محتوا و چیپ روی خوش نشان می دهد به قطع و یقین مخاطب را از رسالت اصلی رسانه ها ناامید می کند وآن وقت دیگر افشای فیش حقوقی یغماگران جامعه دیگر بی ارزش است چرا که در لایه های پنهان آن هدف مقدسی درکار نیست.شهرتی و لایک خوری در پشت آن مستتر است.
عمل کیسه صفرا روزانه شاید برای هزاران نفر انجام گیرد و هیچ واقعه خبری نیست اما خب کیسه صفرای حاتمی کیا چیز باارزشی است حتما که هم پیش خبر دارد «لحظه تصمیم گرفتن ایشان به عمل » هم خبر اجرا دارد که «عمل شد » و هم گزارش خبری دارد که «عافیت دارد و مرخص شد» واسف ناک تر که این رسانه ها انچنان گزارش می کنند که علت بستری شدن این کارگردان سنگ کیسه صفرا بوده است و اعلامی می کنند که نیاز به یک جراحی ساده دارد و «جای نگرانی خاصی» وجود ندارد و بعد از انجام کارهای پزشکی لازم «پیش بینی» میکنند که طی چندروز آینده بعد از انجام جراحی از بیمارستان مرخص خواهد شود. همچنین اعلام می کنند که تا این لحظه زمان جراحی حاتمیکیا مشخص نیست و پزشک معالج وی نظر مشخصی در ارتباط با زمان آن نداده است.این است چنین خبر جامع و کامل که تمام ابعاد خبری را مشخص می کند تا مبادا برای خواننده خبر ابهامی وجود داشته باشد.
و بعد در رقابت رسانه ها برای مخابر چنین خبری ادامه دارد تا انکه خبر می رسد ابراهیم حاتمیکیا صبح امروز ۷ تیر ماه پس از یک عمل «جراحی موفقیت آمیز» از بیمارستان مرخص شد و مسئولان بیمارستان بقیه الله با اعلام اینکه پس از معاینه این کارگردان سینما توسط پزشک بیمارستان «حال عمومی او خوب ارزیابی شده،» از مرخص شدن این کارگردان سینما در حوالی ساعت ۱۱ امروز ۷ تیر ماه خبر می دهند وبعد از برای غنی شدن خبر به رزومه این کارگردان اشار ه می شود که متولد سال ۱۳۴۰ در تهران و دانش آموختهی فیلمنامهنویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. در کارنامهی فیلمسازی او آثاری چون “از کرخه تا راین”، “بوی پیراهن یوسف”، “برج مینو”، “آژانس شیشهای”، “روبان قرمز”، “ارتفاع پست”، “به رنگ ارغوان”، “گزارش یک جشن” و “چ” دیده میشود. “بادیگارد” آخرین ساخته این کارگردان است که اکران آن به تازگی به پایان رسیده است.
شهرت و شهرت طلبی چه دنیای خمیده و هزار تویی دارد اما کاش رسانه ها این شوق را بی جواب نمی گذاشتند و سایز سنگ خارجه را با عکس های لازم اعلام می کردند که مخاطبان تعداد و اندازه سنگی که عالی جناب را آزار داده ، آگاهی مبسوط می یافتند و کاش مخاطبان بی پاسخ نمانند که نتیجه پاتوبیولوژی این عمل جناب حاتمی کیا چه خواهد بود.
محمدحسین در: تحلیل تماتیک ماجرای نیمروز رد خون/خانواده در مسلخ امنیت؛ سعید امامی بر می خیزد
۱- تعریفتون از «ایدئولوژی» دقیق نیست. هیچ انسانی نیست که ایدئولوژی ند ...
آذرنیا در: نگاهی به فیلم«کیک محبوب من»| به هم ریختن عادتها
نقد بسیار به جا و کاملی بود. بعد از دیدن فیلم نقد شما را خواندم و دقیق ...
آرزو در: درباره فیلم بازگشت ناپذیر(Irreversible)گاسپار نوئه/روایت تفکربرانگیز هستی و هویت انسانی بشر
نقد فیلم برگشت ناپذیر از آقای جاهد ، عالی بود، از آنجا که فیلم لایه ه ...
مهدی در: تحلیل فیلم دلشکسته/برآمـدن گفــــتمان و ســــــــوژه انقلابــــی جدید
نقد بی مایه و بدون دید حیف تمام تلاش و هزینه های زیاد برای اینکه بگویی ...
ن- نادری در: نگاهی به فیلم امپراطوری نور( Empire of Light)کلاه برداری عاطفی با قاب های استاندارد
سپاس از نقدتان. ...