مختص جامعه سینما: محسن سلیمانی فاخر| بازخوانی روز چهارم جشنواره فیلم فجر در پی می آید:
شمال از جنوبغربی: فیلم یک اثرجاسوسی امنیتی از واقعه شهر «هزار سنگر»، آمل است .تصادفی یا غیر تصاد فی است که دو فیلم جشنواره با این محوریت است. فیلم البته خوش ساخت و شبیه سری فیلم های «رمبو» بدون کهنه سرباز است. «شمال از جنوب غربی» بهتر از همتای خود «بازی خونی» است اما تکلیف خیلی از کاراکترها رها می ماند وگاهی صحنه ها در دام تکرار میافتد، با این حال فیلم ریتم و کشش خوبی برای علاقه مندان این جنس سینما دارد. «حمید زرگرنژاد» نشان داد که اکشن ساز خوبی است، البته با بودجه پرتوان روایت فتح! (۲ ستاره)
چشم بادومی: این فیلم تنها دارای یک ایده و درونمایه بهروز، جذاب و تین ایجری است اما سردرگم از بیان اهداف است. فیلمساز به جای دیوانه کردن کاراکتر می توانست به دنیای دیوانه وار ش او بپردازد و خواب آلودگی بهار را به تقصیر گردهافشانی گل ها نیندازد. به اشتباه کاراکتر را روانی می کند، در صورتی که می توانست دنیای خاص و وضعیت قرمز او را واکاوی کند. انتخاب بازیگرها (مخصوصا مهدی هاشمی) هم که یکدست نیست و روایت در عین سردرگمی به پایان میرسد. «ابراهیم امینی» فیلمنامه نویس به مراتب بهتر از کارگردان است. (۱ ستاره)
لاک پشت: فیلم قصه گویی است که از تیزی واقعیت خوب قصه می گوید و معضلی فردی را که ریشه در اجتماع دارد را بدون قضاوت مطرح می کند. درست شروع می شود و در بیان قصه هم کشش دارد و هم روایت را پیش می برد. کاراکتر فرهاد اصلانی این حدیث را تاکید می کند که «گاه تلاش برای فراموشی، در واقع تلاش برای به یاد آوردن است.» (۲ونیم ستاره)