برای جامعه سینما /محسن سلیمانی فاخر : گام های وقاحت آمیز و پوپولیستی تلویزیون به جایی می رسد که برای پیوند منفعت طلبانه و تعاملات دوجانبه با اپراتورهای تلفن همراه که برای ترویج مصرف گرایی و خالی کردن جیب مصرف کنندگان و ترغیب و تشویق مردم به برگه های بخت آزمایی و رسیدن به مال ومنال از روی شانس و اقبال هیچ کوتاهی نمی کند.
این رسانه در خیل برنامه هایی که تصورمی کند اقبال وهمراهی مخاطبان را دارد به هر حربه ممکن پای یک اپراتور تلفن همراه را باز می کند تا دست آنان برای برای چپاول و رواج نگرش های عوام فریب باز کند و با تحریک مخاطبان با هدایای گرانقدر و متنوع سود های کلانی را به سرمایه های انان ارزانی می کند.
این تمهید چنان با توده بازی می کند که با این گمان که تنها یک رقم ناچیز از آنان کسر می شود به این بخت ازمایی مبادرت می ورزند وغافل از اینکه این رقم های ناچیز از میلیاردها تومان سود گذر می کند و شاید آن جوائز تنها یک تا ده درصد سودی باشد که کسب می کنند.
این سطحی نگری تعاملات مسالمت آمیز و ولنگ و باز و بی نظارت و این توهین آمیزترین شیوه تبلیغات و جلب مشارکت برنامه های تلویزیونی و سریال ها به صورت سوالات تستی احمقانه و بلاهت آمیز ادامه می یابد. برای مثال در سریال مناسبتی ماه رمضان سئوالی با این عنوان زیر نویس می شود:
«چرا حاج کاظم با واردات برنج قاچاق مخالف است؟» و پاسخهایی که سطح شعور مخاطب را به نازل ترین شکل می پندارد :
۱)شکست رقبا ۲) حمایت تولید ملی
و این حماقت به شکلی پیش می رود که به کسانی که پاسخ صحیح دهند ۵ سکه بهار آزادی اهدا می شود. قضاوت کنید که این رسانه چگونه مخاطب را ملعبه اهداف مالی خود قرار می دهد ,حال این نگرش ها در برنامه خندوانه ، دورهمی و برگزاری مسابقات محسن و…. تطبیق دهید تا عمق این فاجعه عیان تر شود.