جامعه سینما:مرضیه زمانی فروشانی/رمز تبلیغات در آن چیزی است که به شما نشان نمیدهند.خانومی شاغل، رو به دوربین به خانومهایی مثل خودش که بعد از یک روز کاری به خانه برگشتهاند و باید برای شام فکری کنند که البته این خودش جای تحلیل جداگانه فمینیستی دارد، که اصلن چرا فقط خانوم باید به فکر شام باشد؟ اگر مرد و زن هر دو شاغل هستند؟ چرا نباید هر دو با هم به فکر شام باشند؟
این خانوم ناگت مرغ ب.آ را پیشنهاد میدهد و قبل از آنکه شما بپرسید: «ولی اینکه غذای سالمی نیست»خودش دست شما را میخواند و سریعتر به سالم بودن این محصول که در پخت آن نیازی به روغن سرخ کردنی نیست(امتیاز) و برای فرزندان چقدر مفید است و آن را دوست دارند(امتیاز) اشاره میکند و تیر آخر اینکه خودش «مهندس صنایع غذایی»(یک امتیاز برجسته و متقاعدکننده) است و همچنین پیش از خرید به ویدیوهایی از خط تولید کارخانه هم سر زدهاست و با شما همراه میشود و بخشی کوتاه(بگوییم انتخاب شده) از آن ویدیو را تماشا میکند.
اما در این #تیزر چه چیزی #حذف شدهاست؟
روش تهیه ناگت از آغاز، اینکه دقیقن چه مواد اولیه، افزودنی و کدام بخش از یک مرغ کامل برای تولید ناگت مصرف میشود؟این ویدیوهای خط تولید را کجا میتوان تماشا کرد؟-به شخصه به سایت ب.آ سری زدم و آنجا چیزی پیدا نکردم!
این حذفیات هوشمندانه کلید موفقیت یک تیزر تبلیغاتی است و حالا یک بیننده باهوش که درباره روش خوانش کلیپ تبلیغاتی آموزش دیده باشد و یاد گرفته باشد همواره ذهنی پرسشگر داشته باشد بعد از دیدن این تیزر تبلیغاتی باید برایش سوال شود که:
کجا میتوانم ویدیو کامل این فیلم خط تولید محصولات ب.آ را ببینم؟ چرا نشان ندادند که دقیقن از کدام بخشهای مرغ برای تهیه ناگت استفاده میشود؟ چه موادی به عنوان پودر سوخاری روی ناگت پاشیده میشود؟ آیا روند تولید این محصول هم مثل بخش پایانی آن(پخت ۵ دقیقهای بدون نیاز به روغن) سالم است؟
با چنین نگاه پرسشگری میتوان تولیدکننده را ملزم به نمایش تیزری صادقانهتر و متقاعدکنندهتر کرد تا به واقعیت تولید محصول خود به درستی اشاره کند، تا مصرفکننده با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کند.
از :کانال نویسنده