جامعه سینما:مفهوم خشونت از سال ۷۰ در رشتههای مختلف علوم و هنر مورد بحث بوده است. نظریههای انتقادی و غیرانتقادی جوامع معاصر بر این موضوع توافق نظر دارند که در این دورهی گذار تغییرات بزرگی صورت گرفته است.این تحول معاصر در نظریههای غیرانتقادی با توجه به دیدگاههای آزادانهشان مورد بررسی قرار گرفتهاند، اما در نظریههای انتقادی این تحول یا گذار به عنوان یک بحران اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفته که در حال تاثیرگذاری بر روی هنر و علوم میباشد. در این برهه، سینما در انعکاس دادن این بحران اجتماعی معاصر، خشونت و هرج و مرج، از سایر هنرها پیشی گرفته است.
بودریار معتقد است که واقعیت تلاش میکند خودش را با سینما بازسازی کند و تصوری غلط از واقعیت را ایجاد میکند؛ جهانی ساختگی که در آن کاراکترها و موضوعات معدوم شدهاند و تمثیلی افراطی از خشونت، توهمات گمراه، تصاویر تکان دهنده و تحریک آمیز به جا گذاشته است.